روش صدور اسناد مالکیت اعیانی
- شنبه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۵۱ ب.ظ
- ۰ نظر
روش صدور اسناد مالکیت اعیانی(موضوعماده104مکررآئیننامه قانونثبت)
✳️✳️✳️✳️✳️✳️✳️
اعیان در اصطلاح ثبت به آنچه بر روی زمین ساخته میشود اطلاق میگردد گرچه از نظر حقوقی کلمه زمین خود دلالت برعرصه و اعیان مینماید ولی در امر ثبت مراد از اعیان مستحدثاتی است که روی ملک(زمین) بنا میگردد.
✅ مراحل
1-درخواست صدور سند مالکیت اعیانی به ضمیمه مدارک لازم
2-دستور ثبت تقاضا در دفتر اندیکاتور توسط مسئول مربوطه و ارجاع به نماینده
3-ثبت تقاضا در دفتر اندیکاتور
4-ضمیمه نمودن پرونده بوسیله بایگانی و ارسال نزد نماینده
5-بررسی پرونده بوسیله نماینده و تهیه اخطار تعیین روز معاینه محل و تعیین حدود
6-امضاء اخطارهای تهیه شده بوسیله مسئول مربوطه
7-صدور اخطارهای تهیه شده از دفتر اندیکاتور
8-تسلیم اخطارها به مامور مربوطه جهت ابلاغ به مجاورین و واگذارکننده حق اعیانی و متقاضی و برگشت پرونده به بایگانی
9-ابلاغ اخطارها به مجاورین و واگذارکننده حق اعیانی و متقاضی
10-برگشت اخطارهای ابلاغ شده و ضبط در پرونده مربوطه تا روز تعیین حدود
11-مراجعه متقاضی در روز تعیین حدود به ثبت محل
12-ارسال پرونده نزد مسئول اداره و تعیین نماینده و نقشه بردار جهت اعزام به محل همراه متقاضی
13- عزیمت نماینده و نقشه بردار به محل همراه متقاضی
14-معرفی ملک بوسیله متقاضی و تشخیص حدود توسط نماینده و برداشت نقشه ملک و ارزیابی آن توسط نقشه بردار و تعیین وقت مراجعه بعدی متقاضی
15-ترسیم نقشه و تنظیم برگ ارزیابی بوسیله نقشه بردار و تهیه صورت جلسه تعیین حدود و پیش نویس سند مالکیت اعیانی توسط نماینده و امضاء آنها بوسیله نماینده و نقشه بردار و متقاضی
16-ارائه گزارش انجام تعیین حدود به ضمیمه پیش نویس سند مالکیت به مسئول اداره توسط نماینده
17-بررسی گزارش نماینده و دستور ثبت صورت مجلس تعیین حدود در دفتر اندیکاتور توسط مسئول اداره و دستور پرداخت فوقالعاده نماینده و نقشه بردار
18-ثبت صورت جلسه تعیین حدود در دفتر اندیکاتور
19-ارسال پرونده به حسابداری و پرداخت فوقالعاده نماینده و نقشه بردار
20-برگشت پرونده به بایگانی جهت انقضاء زمان واخواهی در صورت عدم توافق مجاورین اعیانی
21- بررسی پرونده و امضاء پیش نویس سند مالکیت و دستور ثبت آن در دفتر املاک و وصول حقوق دولتی توسط مسئول اداره در صورت عدم وجود اختلاف
22-گواهی دفتر املاک بازداشتی
23-راجعه متقاضی و ارسال پرونده به حسابداری جهت محاسبه حقوق دولتی و وصول آن
24-پرداخت حقوق دولتی بوسیله متقاضی
25-ثبت پیش نویس در دفتر املاک و تحریر سند مالکیت بوسیله متصدی دفتر املاک
26- امضاء ثبت دفتر املاک و سند مالکیت بوسیله مسئول مربوطه
27-ارسال پرونده به بایگانی جهت ثبت سند در دفتر تسلیم سند و پلمب آن و تسلیم به متقاضی در قبال اخذ رسید