وکیل پایه یک دادگستری 09127045177عباسیان

قبول وکالت در کلیه دعاوی با حق الوکاله مناسب 09127045177

وکیل پایه یک دادگستری 09127045177عباسیان

قبول وکالت در کلیه دعاوی با حق الوکاله مناسب 09127045177

وکیل پایه یک دادگستری  09127045177عباسیان

وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی 09127045177 آقای عباسیان

انجام طلاق توافقی با کمترین هزینه و سریع ترین زمان بدون حضور زوحین

تخصص : حقوقی(املاک،مطالبات) کیفری(کلیه ی جرایم) خانوادگی(تمکین،مطالبه نفقه،مهریه،اجرت المثل،فسخ نکاح،طلاق و....) امور حسبی(ارث،وصیت،تقسیم ماترک،مطالبه سهم الارث و...) مواد مخدر و قاچاق کالا و....
وکیل دادگستری 09127045177 عباسیان

برای مشاوره و خدمات آنلاین حقوقی (محاسبه دیه ، محاسبه مهریه ، مشاوره حقوقی ، مشاوره حقوقی تلفنی ، مشاوره حقوقی حضوری ، ارزیابی رایگان پرونده حقوقی ، روزنامه رسمی (استعلام شرکت)) با شماره تماس : 09127045177 عباسیان

قبول وکالت در کلیه دعاوی حقوقی ؛ کیفری ؛خانوادگی؛ ثبتی ؛

آدرس :تهران نارمک؛ خیابان رسالت چهارراه سرسبز خیابان آیت جنوب نبش مترو سرسبز پلاک ٧١٥ طبقه ٣ واحد ٥
09127045177 آقای عباسیان

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی

اقاله داوری واقاله.....

✳ اقاله داوری: 

هر عقد داوری بین دو طرف منعقد شود وتوافق به داوری کنند می توانند بعد از این عقد ان را اقاله نمایند برخی از فقهامالکی عقیده دارند که این اقاله تا زمانی درست است که داور شروع به کار نکرده باشد و گرنه موجبی برای اقاله نیست


✳اقاله حواله:

درباره اقاله حواله در فقه اهل سنت اختلاف نظر هست فقه امامیه در این مساله جانب سکوت را گرفته از ماده ۷۳۲ ق م دانسته می شود که حواله قابل اقاله نیست


✳ اقاله تقسیم:

هرگاه شرکا مال به تراضی ان را قسمت کنند می توانند ان را از راه اقاله به هم بزنند پس از اقاله به صورت اشاعه بر می گردد


✳ اقاله بعد از عیب:

هر مالی مورد معامله واقع وتسلیم طرف شود وپس از قبض عیبی عارض ان مال گردد و انگاه اقاله رخ دهد تکلیف چیست 

قانون مدنی ساکت است فقه می گوید پس از اقاله باید ان مال و ارش عیب رد شود


✳ اقاله بعد از نقل:

هرگاه کسی مالی را به دیگری مبادله ومعامله کند ومتعامل ان مال را به ثالث. انتقال دهد پس از انتقال می تواند با طرف قبلی خود به اقاله بنشیند پس نقل مال به ثالث مانع اقاله نیست ودر حکم اتلاف است 

مقصوداز تلف در ماده ۲۸۶ ق م اعم از تلف حقیقی و حکمی است بنابراین اگر مالی به ثالث منتقل شده است مثلی باشد پس از اقاله باید مثل ان را پس بدهد واگر قیمتی باشد باید قیمت ان را بدهد


✳ اقاله ایقاع:

در فقه می گویند که اقاله ایقاع باطل است زیرا ایقاع به اراده یک طرف منشا اثر می شود بنابراین چیزی که به اراده یک طرفه منشا اثر شود دلیل ندارد که بر زوال ان اثر به اراده دو طرف نیاز باشد


✳اقاله بعد از تلف حقیقی:

تلف حقیقی مالی که از راه عقد معوض لازم به دیگری منتقل شده است مانع اقاله ان عقد نیست دراین صورت پس از اقاله باید مثل یا قیمت را بدهد 

مشکل این است که قانونگذار نگفته است که قیمت چه روزی را باید بدهدبسیاری گمان کرده اند که قیمت روز تلف را باید بدهد ولی دلیل قانع کننده بر این نظر نیاورده اند مسلم این است که پیش از اقاله تعهدی وجود نداشته است پس باید قیمت روز اقاله را بپردازد


✳ اقاله بعد از عمل شرط:

هرگاه عقد لازم مورد اقاله داری شرطی بوده وبه ان شرط عمل شده باشد ان گاه بخواهند ان معامله را اقاله کنند تکلیف عمل به شط که تمام شده است چیست

مثلا کسی خانه ای را فروخته به شرط اینکه خریدار دکان او را نقاشی کند ونقاشی به عمل امده است سپس معامله خانه مورد اقاله قرار می گیرد کاری که صرف نقاشی دکان شده است چه می شود

در فقه می گویند باید اجرت نقاشی را پس از اقاله بیع خانه به نقاش بپردازند


✳ اقاله دربعض:

لازم نیست که طرفین اقاله عقد لازم را به کلی فسخ کنند بلکه نظر به ماده ۱۰ ق م می توانند نسبت به قسمتی از مورد معامله ان را اقاله کنند ماده ۲۸۵ ق م صریحا این مطلب را پذیرفته است


✳اقاله نکاح:

در فقه گفته اند اقاله در نکاح را ندارد و اقاله نکاح باطل است 

نکاح از عقودی است که قانونگذاران علاقه به بقا وثبات ان دارند نظم عمومی اقتضا دوام ان را می کند بنابراین نمی توان ان را اقاله کرد

اقاله وارث

هر گاه ناقل یا منتقل اله فوت کند وارث او حق دارد که با طرف دیگر عقد یا با ورثه او به اقاله بنشیند فقها می گویند هر عقد لازم که واقع شود اقاله انان از حقوقی است که مانند سایر اقلام ترکه به ورثه به ارث می رسد

در فقه گفته اند عقد وقف قابل اقاله نیست دلیلی بر این نظر نیاورده اند مثلا عقد وقف خاص را در نظر بگیریم واز خود بپرسیم چه جامع دارد که واقف ومو قوف علیهم ان را به تراضی اقاله کنند


✳ اقاله ضمان:

عقد ضمان نیز قابل اقاله است اگر ضامن ومضمون له عقد ضمان را اقاله کنند مضمون له به مضمون عنه مراجعه می کند وحق دارد طلب خود را از او وصول کند ولو انکه عقد ضمان به صورت عقد ناقل ذمه باشد چه با وقوع ضمان ناقل ذمه .ذمه مضمون عنه .من جمیع الجهات فارغ وازاد نشده باشد وعقد ضمان حق اقاله را از متعاقدین سلب نکرده است

 

✳اقاله فضولی:

درفقه می گویند اقاله فضولی ونیز فسخ فضولی باطل است

اقاله قهقرایی

علی الاصول اثر اقاله از حین اقاله است وتاثیر قهقرایی ندارد.ماده ۲۸۷ ق م اشکارا این نظر را بیان کرده بعضی از فقها می گویند مدلول ماده ۲۸۷ ق م از قواعد امره نیست اگر اقاله مطلق باشد تاثیر ان از حین اقاله است واثر قهقرایی ندارد لکن اگر طرفین توافق کنند که عقد مقدم لازم را از تاریخ عقد اقاله کنند اشکالی بر ان مترتب نیست پس می توان اقاله قهقرایی را به تراضی صورت داد.

https://telegram.me/lawyer1982

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

http://eslamabasian.blog.ir

نظرات  (۱)

  • پسر رویایی
  • خوب بوووووووود
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی