وکیل پایه یک دادگستری 09127045177عباسیان

قبول وکالت در کلیه دعاوی با حق الوکاله مناسب 09127045177

وکیل پایه یک دادگستری 09127045177عباسیان

قبول وکالت در کلیه دعاوی با حق الوکاله مناسب 09127045177

وکیل پایه یک دادگستری  09127045177عباسیان

وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی 09127045177 آقای عباسیان

انجام طلاق توافقی با کمترین هزینه و سریع ترین زمان بدون حضور زوحین

تخصص : حقوقی(املاک،مطالبات) کیفری(کلیه ی جرایم) خانوادگی(تمکین،مطالبه نفقه،مهریه،اجرت المثل،فسخ نکاح،طلاق و....) امور حسبی(ارث،وصیت،تقسیم ماترک،مطالبه سهم الارث و...) مواد مخدر و قاچاق کالا و....
وکیل دادگستری 09127045177 عباسیان

برای مشاوره و خدمات آنلاین حقوقی (محاسبه دیه ، محاسبه مهریه ، مشاوره حقوقی ، مشاوره حقوقی تلفنی ، مشاوره حقوقی حضوری ، ارزیابی رایگان پرونده حقوقی ، روزنامه رسمی (استعلام شرکت)) با شماره تماس : 09127045177 عباسیان

قبول وکالت در کلیه دعاوی حقوقی ؛ کیفری ؛خانوادگی؛ ثبتی ؛

آدرس :تهران نارمک؛ خیابان رسالت چهارراه سرسبز خیابان آیت جنوب نبش مترو سرسبز پلاک ٧١٥ طبقه ٣ واحد ٥
09127045177 آقای عباسیان

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی

  مسئول جبران خسارات وارده در حادثه ساختمان پلاسکو ؟


۱- مستنداً به قوانین جاری روابط موجر و مستاجر (ماده ۴۸۶ قانون مدنی، ماده ۲۰ قانون روابط موجر و مستاجر ۱۳۵۶، ماده۱۰ قانون روابط موحر مستاجر ۱۳۶۵)،  تعمیرات کلی و اساسی مورد اجاره که مربوط به اصل بنا یا تاسیسات عمده منصوبه در آن، از قبیل دستگاه های حرارت مرکزی و تهویه و آسانسور می باشد، به عهده ی موجر است و تعمیرات جزئی و تزئینی بر عهده مستاجر است.

۲- مسلماً آن چه که در حادثه ی مربوط به ساختمان پلاسکو رخ داده است که منتج به فرو ریختن کل ساختمان و ورود خسارات جانی و مالی گردید،  مربوط به فرسودگی اصل بنا و تاسیسات منصوبه و در یک کلام غیر ایمن بودن برای کسبه ی فعال در آن بوده است، که باید گفت که بنا بر مقرارت موصوف، رفع عیوب موجود بر عهده ی مالک آن بوده است.


۳- با اِمعان نظر به آن که بنا بر اطلاعات مبادله شده، مالکیت ساختمان پلاسکو بعد از انقلاب محتملاً به بنیاد مستضعفین واگذار گردیده است و صرفاً حق کسب یا پیشه یا تجارت که تابع مقرارت روابط موجر و مستاجر است، به کسبه آن واگذار گردیده است، بنابراین مسئول خسران وارده با توجه به قصور و کوتاهی در تعمیرات اساسی مربوط به اصل بنا، بر عهده این بنیاد خواهد بود.


۴-بدیهی است که مالک بیش از هر شخص حقیقی و حقوقی، باید از وضعیت حاکم و جاری بر ساختمان خود اطلاع داشته باشد و ادعای عدم اطلاع از وضعیت ساختمان مسموع نخواهد بود، مگر آن که مستاجر از تعمیرات اساسی و لازمه ی اصل بنا ممانعت نموده که در این صورت مستأجر یا مستاجرین مسئول خساراتی می باشند که در نتیجه ممانعت از تعمیر بنا حاصل شده است‌.


۵- اگر چه که اظهار گردیده که شهرداری تهران  نسبت به ابلاغ اخطاریه های متناوبی در خصوص لزوم تعمیرات اساسی و ایمنی ساختمان پلاسکو به کسبه های فعال در آن، اقدام ‌نموده است اما نظر به آن که رسیدگی به وضعیت ساختمان جز لاینفک تعهدات مالک می باشد، بنابراین عدم اطلاع از اخطاریه های ارسالی و یا حتی قصور شهرداری در اطلاع رسانی در خصوص غیر ایمن بودن ساختمان، رافع مسئولیت مالک نمی باشد و در هر صورت مالک هم از حیث جنبه عمومی جرم مسئولیت دارد و هم از حیث جنبه خصوصی، مسئول جبران  خسارات جانی طبق شرایط مقرر و جبران خسارات مالی خواهد بود.


✅مستندات قانونى در خصوص وظایف شهردارى ها در جهت رفع خطر از بناها ، وظایف وزارت کار و بهداشت جهت پلمپ کارگاههاى نا ایمن  و وظایف مدیران ساختمان جهت بیمه ساختمان محل پیشه چیست؟


 🔹وظیفه شهردارى جهت رفع خطر از بناها طبق بند ١٤ ماده ٥٥ قانون شهرداریها و تبصره ذیل آن مشخص شده است


🔻۱۴ ـ اتخاذ تدابیر مؤثر و اقدام لازم برای حفظ شهر از خطر سیل و حریق و همچنین رفع خطر از بناها و دیوارهای شکسته و خطرناک واقع در معابر عمومی و کوچه‌ها و اماکن عمومی و دالانهای عمومی و خصوصی و پرکردن و پوشاندن چاهها و چاله‌های واقع در معابر و جلوگیری از گذاشتن هر نوع اشیاء در بالکن‌ها و ایوانهای مشرف و مجاور به معابر عمومی و دودکش‌های ساختمانها که باعث زحمت و خسارت ساکنین شهرها باشد.

تبصره ـ در کلیه موارد مربوط به رفع خطر از بناها و غیره و رفع مزاحمت‌های مندرج در ماده فوق شهرداری پس از کسب نظر مامور فنی خود به مالکین یا صاحبان اماکن یا صاحبان ادوات منصوب ابلاغ مهلت‌دار و متناسبی صادر می‌نماید و اگر دستور شهرداری در مهلت معیّن به موقع اجراء گذاشته نشود شهرداری راسآ با مراقبت مامورین خود اقدام به رفع خطر یا مزاحمت خواهد نمود و هزینه مصروف را به اضافه صدی پانزده خسارت از طرف دریافت خواهد کرد.

مقررات فوق شامل کلیه اماکن عمومی مانند سینماها ـ گرمابه‌ها ـ مهمانخانه‌ها ـ دکاکین ـ قهوه‌خانه‌ها ـ کافه رستورانها ـ پاساژها و امثال آن که محل رفت و آمد مراجعه عمومی است نیز می‌باشد.



🔹وظیفه وزارت کار و وزارت بهداشت جهت پلمپ کارگاههاى نا ایمن  طبق ماده ١٠٥ قانون کار مشخص شده است


🔻فصل چهارم قانون کار، مصوب 1369 در ماده 105 ؛ این مسئولیت را این گونه شرح می دهد:  


ماده ۱۰۵ ـ هر گاه در حین بازرسی، به تشخیص بازرس کار یا کارشناس بهداشت حرفه ای، احتمال وقوع حادثه و یا بروز خطر در کارگاه داده شود، بازرس کار یا کارشناس بهداشت حرفه ای مکلف هستند مراتب را فوراً و کتباً به کارفرما یا نماینده او و نیز به رئیس مستقیم خود اطلاع دهند. 

 

🔻تبصره ۱ ـ وزارت کار و امور اجتماعی، و وزارت بهداشت، درمان، و آموزش پزشکی، حسب مورد گزارش بازرسان کار و کارشناسان بهداشت حرفه ای از دادسرای عمومی محل، و در صورت عدم تشکیل دادسرا، از دادگاه عمومی محل، تقاضا خواهند کرد فوراً قرار تعطیل و لاک و مهر تمام یا قسمتی از کارگاه را صادر نماید. دادستان، بلافاصله نسبت به صدور قرار اقدام، و قرار مذکور پس از ابلاغ قابل اجراست. 

 

دستور رفع تعطیل توسط مرجع مزبور، در صورتی صادر خواهد شد که بازرس کار یا کارشناس بهداشت حرفه ای و یا کارشناسان ذی ربط دادگستری، رفع نواقص و معایب موجود را تأیید نموده باشند.


🔹وظائف مدیران ساختمان محل پیشه طبق  ماده ۱۴ قانون تملک آپارتمانها و آیین نامه این قانون مشخص شده است


 🔻ماده ١٤:مدیر یا مدیران مکلف‌اند تمام بنا را به عنوان یک‌واحد در مقابل آتش‌سوزی بیمه نمایند. سهم هریک از مالکان به‌تناسب سطح زیربنای اختصاصی آن‌ها وسیله مدیر یا

مدیران تعیین‌و از شرکا اخذ و به بیمه‌گر پرداخت خواهد شد. در صورت عدم‌اقدام و بروز آتش سوزی‌، مدیر یا مدیران مسئول جبران خسارت‌وارده 

می‌باشند.


ماده ۲۰ آیین نامه اجرایی قانون تملک آپارتمان ها در مورد بیمه آپارتمن در برابر آتش سوزی مقرر میدارد:

مدیر یا مدیران مکلفند تمام بنا را به عنوان یک واحددر مقابل آتش‌سوزی بیمه نمایند.

سهم هر شریک از حق بیمه با توجه به ماده 4 قانون بوسیله‌مدیر، تعیین و از شرکا اخذ و به بیمه‌گر پرداخت خواهد شد.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی