وکیل پایه یک دادگستری 09127045177عباسیان

قبول وکالت در کلیه دعاوی با حق الوکاله مناسب 09127045177

وکیل پایه یک دادگستری 09127045177عباسیان

قبول وکالت در کلیه دعاوی با حق الوکاله مناسب 09127045177

وکیل پایه یک دادگستری  09127045177عباسیان

وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی 09127045177 آقای عباسیان

انجام طلاق توافقی با کمترین هزینه و سریع ترین زمان بدون حضور زوحین

تخصص : حقوقی(املاک،مطالبات) کیفری(کلیه ی جرایم) خانوادگی(تمکین،مطالبه نفقه،مهریه،اجرت المثل،فسخ نکاح،طلاق و....) امور حسبی(ارث،وصیت،تقسیم ماترک،مطالبه سهم الارث و...) مواد مخدر و قاچاق کالا و....
وکیل دادگستری 09127045177 عباسیان

برای مشاوره و خدمات آنلاین حقوقی (محاسبه دیه ، محاسبه مهریه ، مشاوره حقوقی ، مشاوره حقوقی تلفنی ، مشاوره حقوقی حضوری ، ارزیابی رایگان پرونده حقوقی ، روزنامه رسمی (استعلام شرکت)) با شماره تماس : 09127045177 عباسیان

قبول وکالت در کلیه دعاوی حقوقی ؛ کیفری ؛خانوادگی؛ ثبتی ؛

آدرس :تهران نارمک؛ خیابان رسالت چهارراه سرسبز خیابان آیت جنوب نبش مترو سرسبز پلاک ٧١٥ طبقه ٣ واحد ٥
09127045177 آقای عباسیان

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی

طلاق توافقی و نفقه و فریب در ازدواج

⁉️چگونه می توانم خانه ام را به نام همسرم کنم ولی سوء استفاده نکند؟

✅همه چیز بستگی به قراردادی دارد که منعقد می کنید با این توضیح که مرد می تواند در صورت انتقال ملک به همسرش طی قرارداد عمری، حق استفاده از آن ملک را تا پایان عمر خود حفظ کند که در این صورت زن مالک خانه می شود ولی تا وقتی که مرد زنده است نمی تواند ادعایی نسبت به مرد داشته باشد (مثل اجرت المثل و اجاره بها) و نمی تواند با توجه به حق مالکیت، مرد را تا پایان عمرش و تا وقتی که زنده است، از خانه بیرون کند ولی بدیهی است که قرارداد عمری مانع انتقال مالکیت و فروش ملک توسط زن نمی شود ولی خریدار جدید هم گر چه مالک جدید شده است ولی با عنایت به قرارداد عمری نمی تواند مانع تصرف مرد بشود و در صورتی که خریدار جدید نمی دانسته خانه ای که خریده است حق عمری داشته است می تواند قرارداد را فسخ کند.

ضمنا می توان قرارداد انتقال مالکیت همراه با قرارداد عمری را به گونه ای نگارش کرد که زن به عنوان مالک جدید، تا مدت مشخص و معلومی (مثلا 20 سال) حق فروش ملک را از خود ساقط کند.

خوبی این گونه قرارداد ها این است که مرد مطمئن می شود بعد از فوتش همسرش اصطلاحا بی خانه و در به در نمی شود و وراث نمی توانند ادعایی نسبت به آن خانه داشته باشند. مضافا بر این که تا وقتی هم که خودش زنده است حق استفاده از آن ملک را دارد و زن نمی تواند حق مالکیت خود را اعمال کند و مرد را بیرون کند.


💢مراحل انجام طلاق توافقی چگونه است؟ 

بر طبق مواد 24 و 25 قانون حمایت خانواده مصوب 1/12/1391 حتی اگر زوجین توافق و تفاهم بر جدایی داشته باشند به ناچار می بایستی از دادگاه حکم بگیرند که در اصطلاح حقوقی به آن گواهی عدم امکان سازش می گویند به عبارت دیگر گام اول برای طلاق توافقی تمایل زوجین به خاتمه دادن زندگی مشترک می باشد. در این راستا اگر اختلافی در خصوص مهریه، نفقه، جهیزیه و حضانت فرزندان باشد، امکان صدور رای توافقی وجود ندارد.


گام دوم پس از توافق زن و شوهر، مراجعه آن ها یا وکلای ایشان به یکی از دفاتر خدمات قضایی است که لیست آنها در صفحه اول همین سایت ارایه شده است، دادخواست طلاق توافقی در دفتر خدمات قضایی به صورت الکترونیک ثبت می شود. 


برای ثبت دادخواست علاوه بر الزام حضور زوجین یا وکلای آن ها، اصل عقدنامه یا رونوشت، شناسنامه زوجین و ترجیحا کپی کارت ملی ایشان نیاز است. با پرداخت هزینه دادرسی و امضا الکترونیک زن و شوهر یا وکلای ایشان، دادخواست ثبت می شود. بعد از آن باید دو یا سه روز به جهت ارسال پیامک دادگاه منتظر ماند. پیامک دادگاه حاوی شماره 16 رقمی پرونده، رمز شخصی جهت مراجعه به سایت عدل ایران adliran.ir و شعبه رسیدگی کننده می باشد.


گام سوم پس از ارسال پیامک این است که اگر وقت رسیدگی در پیامک مشخص نشده باشد زوجین یا وکلای آن ها می بایستی در اولین فرصت به شعبه مربوطه مراجعه کنند. با توجه به قانون حمایت خانواده مصوب 1/12/1391 داوری در طلاق حذف شده است و به جای آن مشاوره اجباری شده است. در این راستا دادگاه، زوجین را به واحد مشاوره که معمولا در همان مجتمع قضایی مستقر است، معرفی می کند. توجه داشته باشید که پرداخت هزینه مشاوره به عهده زوجین است.


مشاور در واحد مشاوره دادگاه ضمن پرسش در مورد دلایل طلاق، توافق های مالی و غیر مالی زوجین در خصوص مهریه و نحوه پرداخت آن، اجرت المثل، نفقه، حضانت فرزندان و جهیزیه را مکتوب می کند که به امضای زوجین یا وکلای ایشان می رسد. پس از انجام مشاوره و اخذ توافق نامه، به شعبه مراجعه می شود در این جا رویه دادگاه ها متفاوت است بعضی از شعب همان روز یا احیانا یکی دو روز بعد رای را صادر می کنند و بعضی از شعب هم جلسه دادگاه و رسیدگی تشکیل می دهند. در این موارد قاضی شعبه تمایل دارد که شخصا با زوجین صحبت کند. معمولا وقت دادگاه برای طلاق توافقی نزدیک و سریع می باشد، بعضی از شعب نیز انجام مشاوره را موکول به بعد از جلسه رسیدگی می کنند. بعد از صدور رای (گواهی عدم امکان سازش) مرسوم است که زیل رای زوجین می نویسند که اعتراضی ندارند و حق تجدید نظر و فرجام خواهی را از خود ساقط می نمایند.


گام چهارم پس از اخذ رای مراجعه به یکی از دفاتر رسمی طلاق است که در این مرحله هم مثل تمامی مراحل قبل زوجین یا هر کدام از آن ها می توانند وکیل اختیار کنند و خودشان حضور نیابند. برای ثبت طلاق حضور زوجین یا وکلای آن ها الزامی است و زوجه می بایستی آزمایش عدم بارداری از یکی از آزمایشگاه ها اخذ نماید و به دفترخانه تحویل دهد.


نکته: اگر زوجه دوشیزه (باکره) باشد رویه دادگاه های تهران بر این است که او را به جهت معاینه به پزشکی قانونی معرفی می کنند. پس از امضا دفاتر مربوط به طلاق و اجرای صیغه طلاق، اصل عقدنامه به سردفتر تحویل داده می شود و ایشان با امضا و مهر شناسنامه ها ظرف چند روز طلاق نامه تحویل زوجه می دهد.


💢اگر منزلی که شوهر تهیه نموده مناسب شئونات اجتماعی زن باشد ولی سکونت در آن موجب احتمال ضرر و زیان شرافتی یا بدنی (آزار و اذیت ) زن باشد، خروج زوجه از آن منزل، نشوز و عدم اطاعت محسوب نمی‌‌شود و نفقه تا زمان برطرف شدن مشکل به وی تعلق می‌‌گیرد.



✅ضمانت اجرای کیفری فریب در ازدواج


علاوه بر ضمانت اجرای مدنی تدلیس، قانونگذار در این زمینه ضمانت اجرای کیفری نیز مقرر کرده است و ماده ۶۴۷ قانون مجازات اسلامی  در این زمینه می‌گوید: چنانچه هر یک از زوجین قبل از عقد ازدواج طرف خود را به امور واهی از قبیل داشتن تحصیلات عالی تمکن مالی موقعیت اجتماعی شغل و سمت خاص تجرد و امثال آن فریب دهد و عقد بر مبنای هر یک از آنها واقع شود، مرتکب به حبس تعزیری از ۶ ماه تا دو سال محکوم می‌شود.


✅ضمانت اجرای مدنی فریب در ازدواج


هرگاه نکاح ناشی از تدلیس باشد، فریب خورده می‌تواند طبق قواعد مسئولیت مدنی از تدلیس‌کننده مطالبه خسارت کند اعم از اینکه تدلیس‌کننده یکی از زوجین یا شخص ثالث باشد و اعم از اینکه همسر فریب خورده از حق فسخ استفاده کند یا نه. هرگاه شوهر در اثر تدلیس با زنی غیرباکره به جای باکره ازدواج کند و از حق فسخ نخواهد یا نتواند استفاده کند، می‌تواند تفاوت بین مهر با کره و غیرباکره را به عنوان خسارت از تدلیس‌کننده بگیرد و اگر تدلیس‌کننده تفاوت مهر را ندهد و تدلیس‌کننده خود زن باشد می‌تواند مابه‌التفاوت را از مهر کسر کند و بقیه را به زن بپردازد.




⁉️آیا می‌دانید

اگر شوهر فوت کند ودیه‌‌ای به ورثه برسد با توجه به اینکه مهریه جزء دین ممتاز است همسر می‌‌تواند قبل از تقسیم دیه، مهریه خود را از دیه مطالبه نماید.



⁉️آیا می‌دانید

 به زنی که از همسرش در مفهوم خاص و عام تمکین نکند ناشزه می‌‌گویند و این زن مستحق نفقه نمی‌‌باشد؟


⁉️آیا می‌دانید

 اگر مردی در زمان عده طلاق همسر اولش ، بخواهد ازدواج دیگری نماید باید با کسب اجازه از دادگاه باشد زیرا زوجه در این ایام هنوز همسر شرعی وی محسوب می‌‌شود.



💢فروش جهیزیه


اگر برابر حکم دادگاه ، شوهر با فروش جهیزیه به عنوان فروش مال غیر، محکوم شود علاوه بر مجازات مقرر درخصوص کلاهبرداری مکلف است عین مال یا در صورت نبودن عین مال، مثل یا قیمت آن را به زوجه برگرداند و برای این امر نیازی به ارائه دادخواست حقوقی نیست.


✅نکته:


اگر زن بخواهد با شکایت کیفری موضوع فروش مال غیر را پیگیری کند، باید در دادسرای محل وقوع جرم یعنی دادسرایی که جهیزیه در آن حوزه به فروش رفته شکایت کند.



💢خروج زن از منزل مشترک بدون اجازه شوهر و عدم بازگشت با درخواست همسر از موارد نشوز و مجوزی برای عدم پرداخت نفقه و ایجاد حقوقی دیگر برای همسر با اثبات در دادگاه می باشد در این موارد با وکیل مشورت کنید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی